Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Monday, November 5, 2012

rabun di kejauhan

assalamualaikum w.b.t




speck ni aku buat dalam tahun 2009 asenya. 
selepas bergelar isteri.
(macam skrip drama).

masa 3 bulan pertama berkerja,
mata aku masih sihat.
orang kedai speck siap cakap mata aku 
macam mata superman.

betapa terang dan jelasnya mata aku.
tapi setau aku superman pakai speck,
bila dia jadi clark kent.
untuk nampak smart kot (?)








sempat pakai selama setahun lebih.



akhirnya musnah dikaki ku.
huwaaa!!!
terjirik.
dalam bahasa baku - terpijak.



buat speck baru.
macam sama dengan speck lama je.
hampir sama.
cuma yang ni half frame.

nak tak kena buat la kan...
tambahan pulak, 
masa pregnant aku rasa tahap kerabunan aku meningkat.
orang kedai speck cakap
bila mengandung biasanya memang gitu.
tahap rabun akan meningkat.
tapi tak banyak. 
melibatkan hormon ke ?



masih dengan speck yang sama.

tecik nye anak mak. 
teringat2 bau baby...
wangi sangat...

kembangnya hidung mak...
^.^


muka sangat sebbel ye.
tawor je.
macam macik2 pon ada. 
=(

* ari pertama keluar rumah selepas berpantang 44 hari.
44 hari tak jejak tanah hokkeeyy ...



akhirnya speck baru yang tak bape baru 
telah mengalami kecederaan parah.

dipatahkan dengan rasa ingin tahu 
oleh anak mak.

dan ada sedikit kecederaan 
di bahagian cermin.

sejak dipatahkan, 
tak silap aku masa novya 4 bulan,
aku pakai je speck ni,
dengan keadaan tempang.

pakai pon time drive je. 
terpaksa, lebih2 lagi bila drive waktu malam,
memang out terus jika tanpa speck.

malu la nak pakai gi kerja atau jalan2.
so terpaksa meraba2 dalam kesamaran la.




dan 
ini speck baru.
bersama anak mak yang dah dewasa. 

setahun lebih kot bertahan dengan speck tempang.
dan akhirnya berjaya jugak buat speck baru.
yang sempurna sifatnya.

mulus sempurna kan kulit muka aku?
(kulit muka novya tayah cakap la.
masih suci murni lagi).

nak tau rahsianya ?
hada labo bukan, 
perfect gileee ni.
takkan la kot.

ni , aku guna apps ni.

jika korang tengok
gambar member korang kat fb, instagram 
nampak cantik, 
kulit mulus semacam, 
jangan terpedaya.
kemungkinan dorang menggunakan apps ni atau 
apps lain yang sama maksud dengannya.

heeeee...

kejamnya statement aku.
< (^^,) >

2 comments: