Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Monday, July 2, 2012

Organic Aid - Vitamin E Moisturizing Cream

happy monday morning and happy working.
keep smiling even works never stop bothering =)

me speaking today.
is it sound okay?  or kube lembe ?

today i wanna share my review about a product - moisturizer. 

Organic Aid - Vitamin E Moisturizing Cream.
 I used this product 1-2 months ago(kalau tak silap).  
for first try, i bought a small packing, net wt 1 oz.


inilah  rupanya.  buy at watson RM 14.90

New vitamin E Moisturizing Cream with amino acids is a gentle, effective skin-care product that contains vitamin E to promote and maintain a healthy, radiant complexion.  and amino acids to help restore nutrients to rough skin.  our special formula also includes natural emollients for added softness, plus moisture-replenishing humectants to protect against the sun and wind.

ingredients : deionized water, glycol monostearate , propy lene glycol monostearate, diglycol stearate, triethanolamine, hydrolized amino acids, vitamin e (1000 I.U d-Alpha tocopheryl) and fragrance,


malah doh nok kecek mat saleh. key ore tok pehe pulop. mugo mat saleh kita tok supo mat saleh ore. 

nati saya belaja molek2 bia cair dulu baru saya wat entry kok bahasa inggerih. entry penuh berbahaso inggerih.
baru biso.. dop? tapo la, at least saya mencuba. mengaku saya tok pandai. kalu saya belagok kato saya pandai, tapi saya tak pandai, lagi teruk key.

baiklah... maafkan saya kerana terlalu melalut.  berbalik kepada review produk di atas.

kenapa aku pilih pelembab ni.  kenapa tak coba produk yang lain.
kerana aku tertarik kepada perkataan organic. heee...
housemate aku penah pakai produk ni, dan aku tengok kulit mukanya jadi gebus dan licin. pinkish gituww..
makanya aku pon teringin nak berwajah pinkish, 
aku pon coba la guna produk ni.

yang bes pasal produk ni :

1. pelembab yang baik. aku kan koje dalam aircond.  
kulit akan mengering. 
bukan saja kulit muka, malah tangan dan kaki pon sama.  
  - aku sapukan pada muka, tangan dan kaki.  
hasilnya memang aku terasa. 
tangan aku yang dulu aku rasa macam kusam seperti kulit kelapa, menjadi sedikit cerah dan lembab. 
tade lagi kulit yang kering, macam kulit orang keje sawah (melampau ke perbandingan aku ni?).

terima kasih pesawah! kerana anda kami dapat makan nasik =)

  - aku sapu kat kaki. kaki aku agak menggelap, sebab aku pakai kasut tapi tak pakai stoking. 
terdedah kepada kepanasan matahari dan debu dunia. 
selepas beberapa kali kakiku disapu dengan pelembab ni, aku nampak perbezaan.  
kulit kakiku nampak cerah. lagi satu, 
kekeringan di kaki tu dah hilang,  
kalau aku pakai lagi lama, kot2 lagi puteh melepak macam kaki mak2 datin yang selalu wat pedicure kot.  
(melampau ke pujian aku ni?).

kaki ni tiada kaitan dengan mana2 datin. sekadar gambar hiasan


  - aku sapu jugak kat muka. yang bestnya, pelembab ni ringan macam kapas (melampau ke perbandingan aku ni?). tade rasa berlengas (?).  bila kita sapu rata2, biarkan ia, dan ia menyerap dengan baik. kalenye yang puteh tak melekat kat tudung.  betul la apa yang ditertera kat packing tu. 
" non sticky, non greasy".

baunya pon wangi.  

2.  pelembab ni baik. aku sapu kat muka yang sebelum ini ada beberapa parut jerawat. 
parut tu menghilang. makanya aku pon sapu la pada parut2 yang berada di mana2.  
yang mana parut itu berpunca dari kecederaan semasa iron baju. hiihiii... aku iron baju, duk bersila. makanya selalu la dapat kecederaan yang tak dijangka.  
dan .... parut tu menghilang.   
hebatkan ? mungkin sebab pelembab ni ada kandungan vitamin e. yang memang terkenal dengan kebaikannya 
membaikpulih kulit dan luka. 

(rasanya kalau bandingkan dengan bio oil, yang ni lagi bagus.  aku tau la... sebab aku penah guna bio oil)

aku suka produk ni. aku dah nampak kesannya.   
semalam baru beli yang baru, siap beli packing besar lagi. 
9 4 oz, kat watson dengan regenya RM 29.90 =)


* aku tambah collagen dust lam pelembab ni.  
supaya ia bertindak dengan lebih efektif.

sekadar gambar tempelan.



ikuti sambungan kesah seterusnya di sini :
hada labo vs organic aid vitamin e moisturizer
  




3 comments:

  1. saya baca entry awak ni ketawa sampi putus usus...kiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. alamak, bahaya ni. sampai putus usus. hehehe.
      time kasih kerana sudi baca.

      Delete
  2. akak, kalau ada masalah large pore pun boleh guna ni jugak ke? terima kasih :)

    ReplyDelete