Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Sunday, August 26, 2012

zalora : lambat tiba

zalora yang sangat lembab.
memang.
lembab sangat.
katanya "the delivery times will be 1-2 business days and up to 7-14 business days, depending on the country it is sourced from.  please note estimated delivery times that is stated at each product page" 

apa kata tak perlu letak ayat yang menyatakan barang akan sampai paling lambat 7-14 hari tu.
katakan saja, barang akan sampai pada waktu yang tidak dapat ditentukan, bergantung kepada tempat/negara yang membekalkan barangan/produk.
andainya nak jugak letak bilangan hari,
katakan saja "up to 7-14 ++++ days.

kenapa aku agak bermarah kepada zalora ?
sebab order aku makan masa sebulan untuk sampai.
hagak2 kalau jadi kat korang, korang hangin tak ?

okes, aku order 2 barang.
aku paham jika barang tu takkan sampai sekaligus.
sebab dia dah gitau awal2
"therefore if you purchased more than one item, you may receive your items in multiple packages, delivered at different times"

memang kena sabar la kan...

aku order barang 26 Julai 2012.  bayar pada hari yang sama ye. 


barang pertama di hantar 2 hari selepas pembayaran di buat.
very da laju.

barang pertama sampai pada 31 julai 2012.
kesahnya seperti yang aku cite ari tu
suka la mak .
beli baju tidur untuk novya.
sebab novya minat dora, mak belikan baju tidur dora.
nama pon dah nak sama.
novya sebut dora bunyinya "doya".

tapi....
baju tu bapok la besar.
labuh macam baju nenek kebayan.
meleret bajunya macam retisss nak lalu red carpet.
huhuu... frust mak.
sabar mak, at least besar.
boleh novya pakai bila beliau besar nanti.
kalau dapat yang tecik, tak ke rugi ?
simpan untuk adik novya ? (jika adik novya wanita).

wokeh,
lepas dapat barang pertama tu,
mak meneruskan kehidupan seperti biasa.
(ayat macam nak buat cerpen).

tunggu punya tunggu,
barang yang satu lagi tak sampai2.
mak bersabar.
tunggu la sampai genap patbelas hari.
sebab zalora janji delivery patbelas hari kan.

tak jugak sampai. mak dah malas nak berharap.

aku hantar email ke customer@zalora.com.my.
ayat baik beralas.
tade la nak marah2, bukan aku dapat ape pon kalau marah2.
menambahkan kedutan di muka je.

mula2 aku hantar 16 Ogos, kedian 21 Ogos 2012 pulak.

boleh tak jawapan yang diberi adalah sama :


Thank you for contacting Zalora Customer Service Team.
We have received your request and will be in touch with you within 24 hours.



jawapan penyelamat dan tak menjawab dengan persoalan aku. 
akhirnya aku putus unser dan aku malas dan bertanya lagi. 

sabor je la kan.

sebulan. sila baca patbelas kali. sebulan baru sampai barang aku.

aku masuk kerja hari ni, 26 Ogos 2012, tengok2 ada kotak dari zalora.
baru sampai... 
hati dah tawar pon.
(konon merajuk).

kali ni service zalora sangatlah tak memuaskan hati.
terima kasih. 




korang minat membaca ? meh la kita menambahkan ilmu di dada.
beli je buku2 secara online. 
mudah, senang, cepat. 
MPH memang banyak pilihan. 
dulu aku suka lepaking kat MPH alamanda.







No comments:

Post a Comment