Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Sunday, April 25, 2021

ohoi... 2021

assalamualaikum
ohoi ohoi...
apakah ini. 
dah 2021 oi...
waduh waduh...
sedar emangnya sedar.
-
yang ayat atas tu draf pada 16 Mac 2021.
hari ni 25 April 2021.
apakah hidup ini ?
come on lah suchi.
can you be more productive?
please, 
for the sake of your own life.
bo lah bermalas-malasan, 
bersenang linangan.
cer jadi bersemangat.
macam dedulu.

--
satu je nak cakap buat masa sekarang ni,
aku nyampah gile nak kerja. 
sesungguhnya,
aku tak suka, 
aku benci. 
i hate waking up every morning knowing i have to
go to a work place,
a place i know i'm not belong there.
tobat xdok hati nok gi kijo.
counting every second to escape from there.
---
pukul 4.30 aku rasa bebas, 
aku rasa lega, 
aku rasa waaaaaaahhhh aku seronok boleh keluar dari tempat yang
memang aku nyampah, aku benci, aku tak suka,
aku tak rela ditempatkan. 
tapi next morning kitaran itu kembali.

motivasi kerja aku sekarang berada pada tahap paling rendah 
sepanjang aku bergelar seorang kuli batak penjawat awam.
jujur.

kerja banyak takpe asalkan suasana kerja bahagia.
kini, di sini, aku rasa diri sangat tak berguna.
ya, useless.

aku bagi masa satu tahun untuk aku mencari titik kebahagiaan
untuk stay di sini. 

jika dalam masa setahun masih tak jumpa, 
perlukah aku blah ?
----
sesungguhnya tidaklah elok untuk aku merungut nasib aku.
bersyukurlah sekurang-kurangnya aku ada kerja yang memberi aku pendapatan pada
setiap bulan.
boleh buat belanja anak2, mak ayah.
memetik kata2 iman, bersyukul kepada allah mak.

ye, aku bersyukur atas segala ketentuannya.
namun,
redha itu belum ada. 

ikhlas dari, 
suchi yang masih sedang sumak since feb 2021.

1 comment:

  1. Samo la kito su weiiii.

    Ore duk komen "BEST LA MU BULEH RILEK, MUNGGO TAKDOK KIJO MANO"..


    Oi oi, kito EX2 P.A kementerian tu, mmg spesis BANYOK KIJO & happy jah keh.

    9 bulan doh duk kementerian baru tp takdok feel.
    Cuma rasa STUPID AT ALL. huhu takleh move on lg :(

    ReplyDelete