Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Friday, August 3, 2012

rezeki terpijak... jangan dipijak.

rezeki terpijak tidaklah berkaitan dengan kaki ataupun tapak kaki itu sendiri.

ia bermaksud rezeki yang tak dijangka.

aku suka jika menerima rezeki yang tak dijangka.
korang pon... mesti suka kan...kan...?

semalam aku dapat rezeki terpijak.

jiran aku bagi sepinggan kek coklat kukus.
yang sedap dan begitu lembap sekali.
kami laki bini sekali hadap je.
nanti aku kena bagi rezeki yang memijak untuk jiran aku pulak.
takkan nak hantar pinggan kosong kot...
orang berbudi kita berbahasa,
orang memberi kita merasa.
- memang merasa la aku...

hari ni aku dapat rezeki terpijak. lagi...

abah pegi beli susu segar kat kedai TUKAR dekat rumah.
tuan kedai yang baik ati tu bagi 2 beg yang berisi makanan dan 2 sampul duit raya yang masing2 berisi duit RM 50.00.
sangat terpijak kan rezeki malam ni?

duit abah amik la.
aku amik 1 beg berisi makanan je.
tu pun dah cukup.
- berkebetulan aku bukak puasa umah abah hari ni. tu pun dah kira rezeki. ma masak aku tukang makan. heehee... menantu yang baik.

* semoga allah melimpahkan rezeki kepada mereka2 yang suka memberi kepada insan lain. amin...



No comments:

Post a Comment