Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Thursday, December 15, 2016

layan line camera

Assalamualaikum wbt.
selamat hari kamis yang manis. 

bahagia rasanya kerja minggu ni. 
hari ahad kerja, 
senin selasa coti, 
rabu kames kerja, 
jumaat sabetu coti. 

kalau tiap2 minggu dapat cuti macam ni, 
indahnya. 
banyak masa boleh lepak2 kat rumah. 

berkat cuti panjang kami.
lepak2 kat rumah je. 
tapi dapat jalankan operasi kemas mengemas mega. 
lapang sikit rasa hati. 
buang mana2 yang tak perlu. 
yang dah lama simpan tapi tak pernah2 guna. 

sejak layan pinterest ni memang semangat nak 
organized dan kemas2 berkobar2.
tapi semangat je la yang berkobar2.
pelaksanaan tak berapa kobar lagi. 
verangan dulu, tindakan kemudian ye. 
hihiihi...

aku spesis insan yang suka simpan2. 
bagi aku tiap benda tu ada nilai nostalgia dia.
beli kasut kotak pun simpan. 
sebab bagi aku ada nostalgia pada kasut dan kotak tu. 

kalau tengok list2 yang ada kat bawah ni, 
kebanyakan benda yang patut di buang tu, 
memang aku sayang nak buang. 
memang semua benda aku simpan. 
penyayang tak aku ?

kejadian kemas2 pada hari cuti lalu 
telah membuka pintu hati aku 
untuk membuang beberapa benda yang sememangya patut 
aku buang selama ni. 

tapi, 
bila suami aku join sekali sesi mengemas kali ni, 
ada beberapa benda yang aku nak buang, 
tapi beliau tak nak buang. 
so dalam dilema jadinya. 

tapi akhirnya, 
ada benda yang dia mengalah untuk buang, 
ada benda yang aku aku mengalah untuk buang. 



tuala lama, baju lama - kalau jenis serap air, 
sayang oi nak buang. boleh buat kain lap kat dapur.  
talipon lama - yang ni memang kami tak pernah buang. 
kami simpan dalam satu kotak. sekali sekala kami tilik2
tengok bertapa telah kami membajiri ke arah kemajuan teknologi.
hihi..
buku2 majelah2 memang kami tak buang. 
baju anak2 yang tecik dan memang tak muat nak pakai 
aku simpan lagi. 
nak bagi diorang tengok bila dewasa nanti.
nostalgia tu. 
dan ada beberapa lagi benda yang aku pun tak hingat.
kertas2 dan resit2 dan entah apa kebenda kertas yang taktau fungsinya
pun memang banyak 
tersimpan dalam rumah kami. 
entah pape rasanya bila simpan begitu banyak resit dan kertas yang, 
entah. 
jenis sayang sangat nak membuang. 

kertas2 lukisan contengan anak2 memang kami tak buang. 
nak bagi dorang tengok bila dorang dewasa nanti - jugak. 
nostalgia kan....

di bawah ini pulak gambar2 yang memang taknak buang. 
jadi tepek sini. 
sebab blog ni wujud memang untuk tepek kenangan2 
supaya senang aku nak tilik balik. 

dah bezaman layan line camera, 
tapi tak pernah cuba yang pesen macam ni. 
enjoys rupanya. 

merahnya kaklong dan kakngah. 
ni pakai filter ruby. 

scene berebut takhta. 

kaklong nampak agak mugheh. 
tongkat sakti berjaya dirampas oleh imanis. 
ini filter rainbow.

wah. teruja dapat sepahkan cd dalam kete. 

ayah merenung ke luar jendela. 
melihat kebesaranNya. 
kata najwa latif. 


yang ni agak scary. 
dan imanis sangat tak suka bila keluar muka macam ni.  

cantik imanis bertudung. 
dan mak, agak menakutkan. 
muka lagi besar daru badan. 







onyonyonyo....
ommei ayah. 

alahai comelnya anak2 kucing...

ini paling scary. 
haha !







paling tomei..

hi, saya uchiha sakura. 
cun tak ?

itu sahaja yang nak dikongsi dan ditepek
untuk hari ini. 

selamat bercoti jumaat dan sabetu !  


2 comments: