Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Wednesday, May 7, 2014

anak september : 19 minggu yang aktif

assalamu'alaikum wbt.

sebenarnya nak sambung cite pasal gi escape.
tapi ada beberapa keping gambar terlekat dalam henpon suami,
so ubah topik lain dulu lah.

petang semalam ke klinik desa, check up bulanan anak september ni.
alhamdulillah semuanya ok. cuma berat turun dalam 400gm.
mungkin sebab masa tu aku belum lunch lagi.
belah pagi sarapam roti telur 2 biji ngan horlicks beng.

dah masuk 19 minggu+.  
http://www.babycenter.com.my/a1044270/perkembangan-fetus---hamil-19-minggu

dah tiba masa untuk check degupan jantung baby.
kalau masa novya dulu, tiap kali check memang kuat.
bunyi macam tapak kaki kuda berlari.
gedeguk, gedeguk.

semalam nak check jantung si budak comel dalam perut mak ni,
misi cakap "tok duduk diam ni. meta duk kok tu, pah beralih kok lain pulok.
tak dan mesin nok baco".
aku cakap, "meme kuat gerok anok hok ni kak. 4 bulan sero doh nimbul2".
"budok buah napok peseng ni", kata misi sambil tersengih.

dan aku pun tersengih sekali.
sengih dalam hati risau.
haih, kalau betul misi cakap, kurus kering mak nanti. kot.

semalam masa nak terlelap tiba2 rasa macam dup! 
tengah melompat2 ke apa dalam perut mak.

sekarang,
masa tengah hupdate entry ni,
maybe dia tau mak duk cerita pasal dia,
tentiba rasa bergerak dalam perut mak.
kejap ke tengah, kejap ke bawah.
entah apa la dibuatnya.

kalau masin mulut misi, harap2 buas yang baik.
buas untuk explore dan untuk belajar sesuatu yang baru.
harap2 awak buas yang dengar kata.

semalam dah terberangan ngan suami nak letak nama apa kat anak september ni.
andainya ditakdirkan wanita, mungkin kekal dengan perancangan untuk letak nama sephia.
aku lebih suka letak nama anak berdasarkan waktu dorang lahir.
untuk anak wanita itu saja nama yang aku terbayangkan sekarang.

untuk anak lelaki pulak,
dah lama aku berkenan nak letak nama umar.
masa belum pregnant kat novya lagi memang dah berangan kalau dapat anak
lelaki nak letak nama umar.
hassan ke, ghazali ke.
lagipun itu kan nama yang baik2.

namun suami aku seperti tidak suka dengan nama2 tu.
klasik sangat katanya.
kalau boleh memang aku nak nama orang dulu2.
nampak segak dan gagah. tiba2.

dengan itu suami aku cadangkan nama zakaria, yaakub.
perli le tew...

suami aku tetap dengan pilihan namanya, naqiuddin - kebersihan agama. 
sejak dari dulu. 
sebab sinonim sangat dengan namanya, hishamudin.
dan kami tinggal di taman rithauddeen. 
sume nak din din din.
heemmm... 
pon boleh...

apa pun masih terlalu awal rasanya nak decide nama anak.
lagipun masih belum tahu jantinyanya.

itu hanyalah angan2 buat masa sekarang.

haish... masih bergerak2 lagi ni.
aktif betul la anak mak ni.
duduk elok2 dalam tu ye sayang.
september nanti kita jumpa.
semoga semuanya selamat dan dipermudahkan.


baby #1 yang mak rindu sokmo.



1 comment: