Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Tuesday, January 15, 2013

real slim shady is back ?

assalamualaikum w.b.t
sayang2ku sihat ke ?
semoga bertambah rahmat dariNya.

hari ni dapat teguran dari bos.

sebenarnya jarang bos aku bagi teguran.
memang sangat jarang.

kadang2 ada jugak masa2 aku terleka bila buat kerja,
lambat respond apa yang dia nak,
memang tade nya dia nak tegur.
marah2 apatah lagi.

aku pon heran apsal bos aku ni.
silalah tegur.
sebab bila selalu ditegur,
kita akan rasa lebih berhati2 di kemudian hari.
teguran tu lebih kurang untuk peringatan la.
kan ?

tapi yang penting cara kena betul.
baru berkesan.
dan tak perlu nak menjatuhkan maruah orang.


amacam ?
segak tak bos aku ?

yang ni ala tomei2 sikit.


teguran bos tadi adalah berbunyi,
" su napok koho kuruh loni. bakpo ?"
subtitle : su nampak makin kurus sekarang. kenapa ?

ala bos ni, 
itu pulak yang ditegurnya.

bos aku ni adalah dari kalangan insan2 yang sangat mementingkan kesihatan.
nampak staff berisi sikit, mula la suruh kuruskan badan.
aku yang kurus slim shady ni, pon kena tegur jugak.

hadeesss....

sangat caring bos aku ni.
caring la sangat.
al maklum la sebagai pegawai perubatan, 
kesihatan insan2 disekelilingnya haruslah dijaga.
kan ?

walaupun, 
dia sendiri ada penyakit tidak berjangkit.
heheee...

dan sebenarnya...
ada jugak member2 aku yang pernah tegur tentang tahap kekurusan aku.
ummi pon selalu je cakap aku makin kurus.

siap suruh aku makan pil perancang lagi.
sebab ada sesetengah orang bila makan pil perancang 
berat badan meningkat dan berisi.

tapi sebenarnya ia bergantung kepada hormon seseorang.
dan aku pula manusia yang memang tak nak berkawan dengan ubat.
makanya memang aku takkan telan apa2 ubat 
jika ianya tidak perlu.

-aku tau ummi hanya bergurau dan bukanlah serius dengan cadangannya itu.
walhal dia bimbang aku bersalin tiap2 tahun.
tiap2 tahun kena mengasuh anaknya yang berpantang.
hehee..


so, 
motip aku untuk entry hari ni,
aku kurus. 

dan
bukanlah aku meminta2 untuk menjadi kurus begini.
(sedih tak ayat ni ?).








2 comments: