Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Wednesday, July 10, 2013

suchi ramadani mengucapkan salam ramadhan kepada semua !

Assalamu'alaikum w.b.t
Hai pembaca budiman =)

hari pertama puasa untuk tahun 1434h.
macamana ?
ada yang lupa ari ni puasa ke ?
terlupa tape, jangan tersengaja.

buku yang best untuk adik2 atau kakak2 atau sape2 saja 
yang nak berpuasa.
kasi semangat sikit !

tiupan semangat kepada korang sempena ramadhan ini.
semoga berjaya !


maafkan saya atas entry semalam yang tak berapa bagus untuk kesihatan.

oh ye, semalam aku dah berjaya menghubungi 
manager myhotel yang cakap berbelit2 tu.
kisahnya seperti yang aku ceritakan di sini.

petang isnin aku tepon katanya manager meeting.
aku tinggalkan no. phone.

pagi selasa aku tepon katanya manager tak masuk opis lagi.
kul 9.30 pg baru masuk opis.
tinggalkan no. phone sekali lagi.

pukul 11 aku tepon balik,
manager tak sampai lagi. 
hari hujan, manager naik motor jadi lambat sikit sampai.

belah petang baru aku berjaya cakap dengan manager.
aku emel bukti bayaran yang aku buat hari tu,
katanya  dia akan refund duit aku, so tunggu je la ye.

di bulan ramadhan yang mulia ni,
kita perlu mendidik jiwa kita supaya selalu bersabar. 
sama2 lah kita ye =)

dah masuk bulan ramadhan ni,
perkara yang sinonim dengannya adalah
terawih, bangun sahur,
bazaar ramadhan, kurma (yussofff taiiyuubb - berbisik),
sedekah, tazkirah, bazaar ramadhan(eh, terulang),
tido time tengahari, mengaji, 
masak memasak,  google resepi, 
kurangkan bercakap perkara yang sia2/mengumpat (ingatan untuk diri sendiri),
kurma free, isteri ter-rajin ke dapur, 
dan macam2 lagi ye.

kepada yang teringin nak makan manis2,
boleh try masak sendiri resepi yang mudah macam kacang hijau ni :
ni memang pebret aku zaman berzaman.
tak kira ramadhan atau syaaban atau apa pon,
memang tetap menjadi idaman qalbu.
dah terliur ni.
bahan mudah didapati dan cara pun mudah je.
sambil2 berkejaran dengan anak pon boleh buat.
selamat berjaya =)

sila tergoda !
















No comments:

Post a Comment