Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ini memang barang baik !

Monday, July 18, 2016

kedai rempah kelantan asli

Assalamualaikum wbt.
lama giles kot tak menyapa si kacak dan si cantik.
pekabo korang ?
dah lama sangat tak bersiaran di sini.

leka dengan urusan dunia dan dunia sosialis yang lebih praktikal
seperti facebook dan instagram.

rindu untuk membebel dalam blog sangat menebal.
bila membebel dalam ni haruslah panjang dan lebar.
kalau membebel sikit2, 
rasa macam tak suchi. 
kahkahkah !!!

tapi hari ni rasanya tak sempat nak bebel panjang2.
keje belambak depan mata ni.

cuma ni ha, 
nak bagitahu kekorang, 
sekarang aku menjadi peniaga atas talian.
segan nak bagitau sebab aku meniaga biasa2 je.
baru je 2 bulan berjinak2 kembali.

kali ni aku jual barang baikkkk punya.

korang diwajibkan untuk pergi page facebook aku :
juga setegerem shop (instagram) aku : 
rempahkaksu.

aku lanje sikit gambar rerempah aku. 
nanti sesudi la mencuba ye.
insyaallah sedap, puas hati.

nanti ada masa aku cerita lagi.
bumbai. 

ni gambar kari ayam hasil mengari dengan rempah asli kelantan kaksu.
air tangan pastinya bukan aku.
ummi masak. 
rasa nya ?
mabellesss sangat.
makan dengan nasik panas, 
cicah roti. 
kalau buat kuah mi kari, 
ya allah, bertambaha 3 mangkuk tanpa rasa bersalah. 
langsung takde rasa muak kari nya. 


ini brand asal rempah yang aku jual.
memang dah glemeres sangat. 
mau tak glemeres, since 1975.
established lagi.
rempah asli jalan bayam.


siap pakai munga lagi.
ayu kan ? 

antara rempah yang dijual. 
harga setiap berat 50g = rm2.00
kuzi je kena tambah rm0.50.

ini formula rahsia.
takde rahsia pun. 
benda ni akan menyambut kedatangan korang
kalau korang ke rumah awah ( aku panggil kilang rempah ni rumah awah).
benda ni tercatit di pintu masuk. 
rare hokkey.
sukatan kati. 

bau rempah ni... masyaallah.
kalau pergi rumah awah time dorang tengah menyangai rempah, 
perghh... memang akan menguji keimanan perut. 


untuk sup bunjut, rm 1.00 sebungkus. 
sesuai untuk semua sup.
ayam, daging, tulang, kambing.
nak lagi kaw, 
tambahkan sedikit rempah sup debu.
rm 2.00/50g.
memang mabelles lah. 


ni antara testimoni customer terawal yang mencuba rempah 
yang aku jual.
alhamdulillah. 
gumbira rasa bila dorang suka. 
kena dengan tekak dorang. 

kenapa kaksu?
aku muda lagi kot ?
muda ke ? hihu...
saja nak bagi rasa mesere bila berurusan.

jadi jangan malu jangan segan.
meh pakat try test rempah asli kelantan kaksu.
asli dari bumi kelantan - untuk rakyat di semua bumi =)

*gambar tade watermark sebab tak kose nak buat watermark. 

No comments:

Post a Comment